« Yanıtla #1 : Temmuz 08, 2015, 10:41:38 ÖÖ » |
|
TARİKAT HARİTASI
https://www.google.com.tr/webhp?sourceid=chrome-instant&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=TAR%C4%B0KAT+HAR%C4%B0TASI
XYJ:www.hurri yet.com.t r/pazar/5097892.asp+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr" target="_blank">http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:5pBdHlG_4 XYJ:www.hurri yet.com.t r/pazar/5097892.asp+&cd=1&hl=tr&ct=clnk&gl=tr
Okan KONURALP - HÜRRıYET
ıstanbul’da ısmailağa Camii’ndeki cinayet ve linç olayının ardından tarikatla r yine tartışılmaya başladı. Çoğunlukla kapalı bir ilişki ağı kuran ve içe dönük yaşayan tarikatla r, bunlardan doğan cemaatler neredeyse tüm şehirlerde faaliyett e. Kökleri çok eskiye dayanan tarikatla rın çizgisinden geldiğini iddia eden birden fazla cemaat var. Sık sık kendi içlerinde bölünüyor, aralarında mücadele ediyorlar .
Çoğunlukla kurdukları vakıflar aracılığıyla hareket ediyorlar . Kimileri de neredeyse holdingleşmiş durumda. Postluk bazen babadan oğula, bazen kardeşlere geçiyor. Cemaatler in bazılarının siyasetle çok yakın bağları var, bazıları politikay la ilgilenmi yor. Ancak tüm Türkiye’nin her bölgesinde günlük hayatı ve insan ilişkilerini etkiliyor lar. Tarikatla rı, kurucularını, etkili oldukları bölgeleri, yaklaşımlarını araştırdık, haritasını çıkardık.
İSTANBUL-KAYSERİ-DÜZCE-ANKARA
Kadiri Muhammedi ye
Kadiri tarikatı kökenli Muhammedi ye kolu İstanbul, Ankara, Kayseri ve Düzce’de güçlü. Lideri Şeyh Seyyid lakabını kullanan Muhammed Ustaoğlu. 1987’de imamlıktan emekliye ayrılan Ustaoğlu, İstanbul’da yaşıyor. Kendisind en sonra yerine geçmesine kesin gözüyle bakılan oğlu Muhittin Ustaoğlu da Diyanet İşleri’nde görevli, Düzce’de imamlık yapıyor. Cemaatin Kayseri vekili Muammer E. Almanya vekili Şükrü Oral. Muhammedi ye, tarikat şeceresini Kadiri tarikatının kurucusu Abdülkadir Geylani’ye dayandırmakla birlikte kendisini Nakşibendi ve Mevlevi geleneğinin parçası kabul ediyor. Zikir törenlerinde zaman zaman yaklaşık bin kişiyi buluşturmayı başarıyor.
KÜTAHYA
Halveti tarikatının Şabaniye Kolu
Şeyhlik postunda Mehmet Dumlu oturuyor. Türkiye’nin en aktif Halveti tarikatı olarak biliniyor . Düzenli yaptıkları zikir törenlerine kadın ve erkeğin bir arada katılmasıyla tanınıyorlar. Kütahya merkezli cemaatin zikir törenlerine İstanbul’un yanı sıra, Bursa, Uşak, Eskişehir, Ankara ve Afyon’dan da geniş katılımlar oluyor.
ANKARA-VAN-Ş.URFA-İSTANBUL
Hizb-ut Tahrir
Grup kendisini "İdeolojisi İslam olan parti" olarak tanımlıyor. Adlarını Hizb-ut Tahrir Türkiye sözcüsü Yılmaz Çelik’in İstanbul Fatih Camii’ndeki basın açıklamasıyla duyurdula r. Ankara ve İstanbul’un yanı sıra Şanlıurfa ve Van’da da güçlü oldukları biliniyor . Örgüt çalışmalarını Ankara merkezli Köklü Değişim adlı dergi çevresinde sürdürüyor.
ANKARA- ANTALYA
Galibiler
Kadiri-Rufai tarikat geleneğinden gelen cemaatler arasında tarikatlığını ilan eden tek kol. Şeyhleri Hacı Galip Hasan Kuşçuoğlu. Zikirde şiş çekmeleriyle tanınıyorlar. Her perşembe akşamı Ankara’nın Hüseyingazi semtindek i Tevhid Camii’nde yaptıkları zikre yaklaşık 3 bin kişi katılıyor. Müritlerin çoğu çevredeki sitelerin esnafı. Şeyh Kuşçuoğlu kendisini şöyle tanımlıyor: "Mezhep olarak Hanefi; meşrep olarak Alevi; yol olarak Kadiri-Rufai Galibiyiz ." Faaliyetl erini, şeyhin adını taşıyan eğitim vakfı kanalıyla sürdürüyor. Cemaat Antalya’da da faaliyett e.
ERZURUM
Nurcu Kırkıncı Hoca Grubu
Said Nursi’nin ölümünden bu yana Nurcular 10’dan fazla gruba bölündü. En etkin grup Fethullah Gülen cemaati. Ancak, Nurcular içinde bir isim var ki, Said Nursi’nin ölümünden bu yana "talebeler" içindeki saygın önder konumunu hiç kaybetmiy or. Bu isim, Nurcular arasında Kırkıncı Hoca olarak tanınan Mehmet Kırkıncı. Said-i Nursi’nin, "Evleriniz i medrese yapın" çağrısına uyup Erzurum Karanlık Kümbet Medresesi’ni kuran Kırkıncı, yaşamını burada sürdürüyor. 12 Eylül darbesind en iki yıl sonra MGK Başkanı Genelkurm ay Başkanı Kenan Evren’e mektup yazan Kırkıncı Hoca, "Dini güçlendirmek, milleti güçlendirmektir" demiş, ima yoluyla da olsa anayasa referandu munda cemaat desteğine karşılık, cemaate destek arzusunu dile getirmişti. Bu tavrı nedeniyle Nurcular arasında eleştirilse de, müridleri ve Gülen’i Nurcu yapan hocası olduğu için, Gülen Cemaati taraftarl arı arasında özel bir otoriteye sahip.
TRABZON
İcmalciler
Kadiri Tarikatı’nın İcmal Kolu’nun lideri Haydar Baş son dönemde çalışmalarını Bağımsız Türkiye Partisi adıyla sürdürüyor. Parti, 3 Kasım 2002 seçimlerden büyük bir yenilgiyl e çıktı. Ulusal televizyo n ve günlük bir gazetenin sahibi Haydar Baş’ın Türkiye’nin en zengin cemaat liderleri arasında olduğu iddia ediliyor. Trabzon ve çevresinde güçlü. Baş’ın ismi Trabzon’daki rahip cinayeti sonrasındaki tartışmalarda geçmişti.
İSTANBUL-BURSA
Cerrahile r
Halveti tarikatına dayanıyor. Dergahları, İstanbul’da Fatih-Karagümrük’teki Kethüda Canfeda Hatun Camii bitişiğinde. Zikirleri nde, müzik ve ibadet dışında hiçbir şey konuşulmuyor. Müritleri arasında çok sayıda tanımış ses sanatçısı bulunuyor . Tarikatın Tophane’deki Kadiriler yokuşundaki Kadirhane’sinde düzenlenen zikir törenleri neredeyse turistikl eşmiş durumda. Kadirhane’nin şeyhi Ahmet Misbah Erkmenkul . Celvetiye tarikatına bağlı İsmail Hakkı Bursevi tarafından kurulan Hakkıye kolunun müritleri ise en çok Bursa’da yaşıyor. Kurucularının adını taşıyan bir vakıfları var.
İSTANBUL-ANKARA-ÇORUM-BOLU
Uşşakiler
Halveti Tarikatı’nın bir kolu Uşşakiye. Merkezi İstanbul Kasımpaşa. Kurucusu Pir Hüsameddin’in türbesi de bu semtteki aynı isimli camide. Tarikatı kamuoyuyl a tanıştıran isim İbrahim İpek. Uzun yıllar sessiz faaliyet gösteren tarikat onunla birlikte ün kazandı, İpek Yolu adlı yeni bir cemaat oluştu. İpek’in 2000 yılında ölümünün ardından posta 44 yaşındaki eski milli güreşçi Fatih Nurullah oturdu. Nurullah tarikat nüfusunu artırmak için herkese açık kutlamala r, piknikler düzenliyor; zikirleri tarikat üyesi olmayanla ra da açıyor. Tarikatın Kasımpaşa’daki merkezi her sene Bolu’da ve Çorum’da düzenlediği "Devran" adlı zikir törenleriyle tanınıyor. Bolu’daki son devrana 2 bin kişi katılmıştı.
ADIYAMAN-ANKARA-AFYON-SAKARYA-İSTANBUL
Menzilcil er
Nakşibendi Tarikatı’nın Menzil Kolu adını Adıyaman’ın Menzil köyünden alıyor. Cemaatin en ünlü ismi, uğradığı zehirli iğne saldırısından bir süre sonra hayatını kaybeden Raşit Erol. Şeyh postunda şimdi kardeşi Abdülbaki Erol oturuyor. Şeyh adaylarından Fevzettin Erol ise şimdilik cemaatin Ankara ve Afyon örgütlenmesini yönetiyor. Menzilcil erin Ankara çevresi "Semerkant Grubu" olarak da adlandırılıyor. Fevzettin Erol, yılın bir bölümünü de Afyon’daki merkezde geçiriyor. Cemaat ekonomik gücünü özellikle kendileri ne derviş adını veren müritlerin kurduğu şirketlerin belediyel erden aldığı ihalelerl e arttırıyor. Raşit Erol’un "İmanı kurtarmanın ve pekiştirmenin kafi olduğu bir devir yaşıyoruz" anlayışıyla hareket eden cemaatin Adıyaman Menzil ve Ankara merkezler i özellikle alkol bağımlılığından kurtulmak isteyen kişilerin ilgi odağı.
SİİRT- ANKARA- İSTANBUL- ELAZIĞ
Tillocula r
Kurucuları Sultan Memduh Hazretler i’nin türbesinin bulunduğu Siirt’in Tillo beldesi manevi merkezler i. Süryanice "Yüksek Ruh" anlamına gelen Tillo geleneği Kadiri Tarikatı’nın en güçlü kollarından. Siyasete uzak durmaları nedeniyle İcmalcilerden, Kadiri-Rufai geleneğinde faaliyet sürdürmesi nedeniyle de Galibiler den ayrılıyor.
HATAY-GAZİANTEP-ŞANLIURFA-KİLİS-MARDİN-BATMAN
Haznevile r
Türkiye Kürtleri arasında en güçlü Nakşibendi cemaatler inden biri. Merkezi Suriye’de. Hatay, Gaziantep, Şanlıurfa, Mardin ve Batman ’da örgütlüler. Cemaatin şeyhi Muhammed Haznevi yılda en az bir kez Türkiye’ye gelip, zikir törenlerini yönetirdi. Geçen yıl öldüğünde, binlerce Türk müridinin cenaze töreni için Suriye’ye geçmek istemesi haber bültenlerine konu olmuştu. Şeyhliği Muhammed Haznevi’nin oğlu Muhammed Muta Haznevi üstlendi.
SAKARYA-DÜZCE-BURSA
Hakikatçılar
Hemen hemen tüm cemaatler e karşı yürüttüğü mücadeyle tanınan Hakikatçılar’ın şeyhi Ömer Öngüt. Adapazarı’nda yaşıyan Öngüt, Cemaletti n Kaplan, Fethullah Gülen, Necmettin Erbakan, Süleymancılar, İsmailağa Cemaati ve Diyanet’e yönelik ağır eleştiri içeren kitaplarıyla tanınıyor. Sakarya başta olmak üzere Düzce, Bursa ve Ankara’da önemli sayıda müride sahip. Tarikat, şeyhe mutlak itaat ilkesiyle yaşıyor.
KAYSERİ
NakşibendiYahyalı Cemaati
Kayseri’de Gülen Cemaati’yle birlikte en güçlü dini grup. Nakşibendi tarikatının Anadolu’daki en önemli kolları arasında. Yahyalı Hacı Hasan Efendi’den alıyor adını. Şimdi şeyh postunda oturan kişi Ramazan Dinç. Cemaat, Kayseri’deki sanayi gelişimine paralel olarak hızla büyüdü. Müritleri arasında Kayseri’nin önde gelen işadamları bulunuyor .
İSTANBUL
Işıkçılar
Seyit Abdülhalim Arvasi’ye bağlı Hüseyin Hilmi Işık’ın kurduğu cemaat günümüzde İhlas Holding şemsiyesi altında büyüdü. Cemaatin lideri Enver Ören’in rahatsızlığı ve İhlas Finans’a el konulması cemaatin güç kaybetmes ine neden oldu.
TÜRKİYE’NİN EN YAYGIN İKİ CEMAATİ
Gülen Cemaati ve Nurcular
Türkiye’nin tarikat ve cemaat haritasında Nurcular ağırlıklı yer işgal ediyor. Tarikatın en ünlü ismi Fethullah Gülen’in etkinlik alanı Türkiye’nin tüm illerini kuşatıp, tarikat okulları kanalıyla Afrika’dan Uzakdoğu’ya uzanıyor. 1941 doğumlu Gülen, 1970’lerden itibaren Nur hareketi içinde gözyaşı eşliğindeki vaazlarıyla kendi yolunu çizdi. Akyazılılar ve Türkiye Öğretmen Vakfı gibi kuruluşlarla başlayan örgütlenmesi bugün büyük bir ekonomik ve siyasi güce dönüşmüş durumda. Cemaatin medyadan eğitime, finansa, sağlık sektörüne kadar pek çok alanda yatırımı bulunuyor . Gülen uzun süredir ABD’de yaşaması, olası vefatı sonrasında bu büyük ekonomik gücün nasıl paylaşılacağı belli değil. Nur cemaatini n içinde adı sık geçen diğer gruplar şunlar: Liderliğini Mehmet Kutlular’ın yaptığı Yeni Asyacılar (İstanbul), liderleri İzzet Yıldırım, Hizbullah tarafından kaçırılıp öldürülen Med-Zehra Vakfı çevresi (Doğu-Güneydoğu Anadolu), Müslüm Gündüz liderliğindeki Aczmendil er (Elazığ-İstanbul), Yeni Nesilcile r, Yazıcılar
Süleymancılar
Cemaatin kurucusu Süleyman Hilmi Tunahan, soyunu Nakşibendi Şeyhi Selahaddi n İbni Seracetti n ’e dayandırıyor. Zamanla bağımsız bir yol izledi. Kurduğu Kuran kurslarından yetişen öğrenciler, hocalarının mehdiliğine iman edip, Süleymancılar cemaatini oluşturdu. Ege ve Akdeniz bölgelerinde güçlenen Süleymancılar zamanla tüm yurda yayıldı. Faaliyetl erini "kurs ve okul talebeler ine Yardım Dernekler i" adı altında yürütüyor. Hakikatçılar’ın şeyhi Ömer Öngüt, Süleymancılar’ı "Dinleri Süleymancılık, imanları para, huyları gasp, meslekler i de dilencili k olan bir cemaat" olarak adlandırıyor. Türkiye’nin her ilinde en az bir Kuran kursuna sahip cemaatin, kurs ve öğrenci yurtlarının toplam sayısının 1500’ü bulduğu söyleniyor. Tunahan ’ın ölümünün ardından cemaat liderliğine Kemal Kaçar geçti. Onun vefatı sonrasında ise cemaat her ne kadar reddedils e de iki kardeş Ahmet Denizolgu n ile Beyazıt Denizolgu n arasında bölündü.
İSTANBUL-ANKARA
İskenderpaşa Cemaati
Geçmişi 1800’lü yıllara, Ahmed Ziyaüddin Gümüşhanevi’ne uzanıyor. Uzun süre, Gümüşhanevi tekkesi cemaate ismini verdi. Mehmet Zahit Kotku şeyhlik postuna oturdukta n sonra, görev yaptığı İskenderpaşa Camii tarikata ismini verdi. Kotku’nun ölümünden sonra liderliğe geçen damadı Prof. Esad Coşan da 2001 Şubat’ında Avustraly a’da trafik kazasında öldü. Post oğlu Nurettin Coşan’a kaldı. Esat Coşan, tarikatı kurduğu vakıflar sayesinde büyüttü. Bunların en etkini Hakyol Vakfı. Koşan, İlim Kültür ve Sanat Vakfı ile Sağlık Vakfı’nı da kurarak örgütlenmeyi genişletti. "Hanım Dernekler i"yle kadın örgütlenmesine yöneldi. Şu andaki lider Nurettin Coşan, dini eğitiminin yanı sıra New York’ta işletme öğrenimi gördü. Babasının isteğiyle 1996’da aile şirketi Server Holding’in yöneticiliğini üstlendi. Ticari faaliyetl eri ve seyahatle ri nedeniyle liderlik görevini yerine getiremed iğini iddia eden bir grubun muhalefet başlattığı ve tarikatta n koptuğu söyleniyor. Siyasetin birçok önemli ismi cemaatle gönül birliği içinde: Eski cumhurbaşkanı Turgut Özal, başbakana Recep Tayyip Erdoğan, Korkut Özal, maliye bakanı Kemal Unakıtan, bir dönem için dahi olsa Necmettin Erbakan. İskenderpaşa Tarikatı’nın bir de siyasi partisi var: "Sağduyu Partisi." Recep Tayyip Erdoğan’ın, 3 Kasım 2002 Seçimleri sonrasındaki ilk cuma namazını Ankara’nın Dikmen semtindek i Mehmet Zait Kotku Camii’nde kılması bu gönül bağının sembolik işareti olarak değerlendiriliyor.
İZMİR-MANİSA-AYDIN
Melamiler
Melami Tarikatı’nın kamuoyu önüne çıkan en önemli ismi Ahmet Arslan. Emekli astsubay Arslan, Şeyh Hasan Özlem’in 1996’da ölümünün ardından posta oturdu. 66 yaşındaki Arslan, Manisa’nın Salihli ilçesinde yaşıyor. Cemaatin Aydın, Adana, Uşak ve İzmir’de mürit grupları bulunuyor . Tarikatın diğer önemli ismi Davud Yılmaz. 73 yaşında, İzmir’de yaşıyor ve küçük bir cemaati kontrol ediyor. İstanbul’da da takipçileri var. "İbadet gizli, gösterişsiz olmalı" yaklaşımını savunan Melamiler genellikl e ev toplantılarında bir araya geliyor.
İSTANBUL-KONYA-ANKARA
Erenköy Cemaati
Kökleri Kelami Dergahı’na ve şeyhi Erbilli Mehmet Esat’a dayanıyor. Mehmet Esat, tekkeler kapatılınca Erbil’deki arazileri ni satıp, İstanbul’a yerleşti. Erenköy’de bir köşk aldı, cemaatin temelleri ni attı. Menemen Ayaklanma sı’na karıştığı iddiasıyla gözaltındayken rahatsızlanıp hayatını kaybetti. Erenköy Cemaati, Mehmet Esat’ın halifesi Mahmud Sami Ramazanoğlu’nca kuruldu. Nakşibendi geleneği içinde, esnaf ve işadamlarının kolu olarak biliniyor . Ramazanoğlu’nun ardından cemaatin dini sorumluluğunu Musa Topbaş üstlendi. Onun ölümüyle üç isim ön plana çıktı: Yeni Şafak’ın eski başyazarı Ahmet Taşgetiren, Eymen Topbaş ve Konya’da yaşayan Tahir Büyükkörükçü. Şeyh postuna Büyükkörükçü’nün oturduğu ileri sürülüyor. Konya’da Erenköy Mahallesi’nde yaşayan Büyükkörükçü bir dönem Milli Selamet Partisi milletvek illiği de yapmıştı. Erenköy Cemaati’nin Ankara örgütlenmesini ise Muradiye Vakfı yürütüyor.
İSTANBUL
İsmailağa Cemaati
Kurucusu Ebuishak İsmail Efendi, 1723’te Fatih’te adını taşıyan camiyi inşa ettirdi. Ölümünden sonra cemaati tarikat yoluna girdi. Şeyh Batumlu Ali Haydar Efendi, 1960’da ölene kadar liderliği yürüttü. Görevi İsmail Ağa Camii imamı Mahmut Ustaosman oğlu devraldı. Cemaat İstanbul’un merkezi Fatih’te, Türkiye’nin en dikkat çeken İslami gettosunu oluşturdu. Sarık, şalvar ve cübbeli giyimleri yle diğer Nakşibendi gruplarından ayrılıyorlar. İsmailağa Cemaati, Ustaosman oğlu’nun kökeni nedeniyle İslami gruplar içinde "Oflular" olarak da tanınıyor. Cemaatin önde gelen bazı isimlerin in Salih Mirzabeyoğlu liderliğindeki İBDA-C ile birlikte hareket etmesi, grubun radikalleşme potansiye linin bir kanıtı gösteriliyor.
|
|
« Son Düzenleme: Temmuz 08, 2015, 10:43:22 ÖÖ Gönderen: admin »
|
Logged
|
|
|
|
« Yanıtla #2 : Temmuz 20, 2015, 01:22:55 ÖS » |
|
FIRKALAR VE İSLAM
http://www.sorularlaislamiyet.com/article/13552/ummetim-yetmis-uc-firkaya-ayrilacak-anlamindaki-rivayetin-guvenilir-olmadigi-iddiasina-cevap-verir-misiniz.html
“Ümmetim yetmiş iki fırkaya ayrılır, onlardan sadece biri kurtuluş ehlidir.” diye buyurdu. Bunların kimler olduğu sorusuna, “Bunlar cemaatte olanlardır.” buyurdu.(Ahmed b. Hanbel, 3/145; Zevaid, 6/226). Diğer bir rivayette “Bunlar benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olan kimselerd ir.” manasındaki ifadeye yer verilmiştir.
Bu konuda farklı rivayetle r farklı senetlerl e gelmiştir. Bunlardan bazıları zayıf, bazıları sahihtir. Bu konudaki hadisleri inceleyen alimlerin zayıf dediği rivayetle r sahih olan rivayetle rden farklıdır.
Bu sahih rivayetle rden biri şöyledir:
“Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Hristiyan lar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar, biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer. Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak, biri hariç hepsi cehennem girer.”(Ebu Davud, Sünnet, 1; Tirmizî, İman,18; İbn Mace,Fiten, 17; İbn Hanbel, 2/332).
Tirmizî, Ebu Hureyre’den rivayet ettiği bu hadisin sahih olduğunu bildirmiştir.(bk. Trimizî, a.g.e). el-Münzirî de Tirmizî’nin bu tashihine dikkat çekmiştir.(bk. Tuhfetu’l-ahvezî, ilgili hadisin şerhi).
Ancak Tirmizî’nin bu rivayetin de “Biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer.” ziyadesi yoktur. Tirmizî, bu ziyadenin bulunduğu rivayet için “hasen, garip, müfesser (ravi tarafından yorumlana n)" ifadesini kullanmıştır.(a.g.e).
Hadisleri incelemed e titizliğiyle bilinen İbn Teymiye de bu hadisin sahih olarak değerlendirmiş ve konusuna delil olarak getirmiştir.(bk. Mecumu’l-fetavî-şamile-1/285).
Hâkim de bu hadisi “Ümmetim yetmiş küsur fırkaya ayrılacak, en büyüğü kendi keyifleri ne göre işler yapar, helalı haram, haramı helal kılarlar.” şeklinde çok kısa olarak rivayet etmiş ve sahih olduğunu bildirmiştir.(Müstedrek,4/430).
Bu açıklamalardan da anlaşılacağı üzere, bu hadis için mevzu demek mümkün değildir. Zayıf olan rivayetle r varsa da pek çok alim tarafından sahih olduğu kabul edilen rivayetle r de vardır.
Hadiste geçen fırkaların tayini konusu ise güç bir meseledir . Hz. Peygamber (a.s.m) fırka-i Naciyeyi “Benim ve ashabımın üzerinde bulunduğu yolda olanlar.” olarak tarif etmiştir. Bu hususu nazara alarak, bu gün meşrep itibariyl e yüzü geçkin fırkaları ötekiler deyip dışlamak isabetli olmasa gerek. Şüphesiz, İslam dininin iman esaslarıyla doğrudan çelişen gruplar da olabilir. Eskiden beri alimlerim iz, kendileri gibi düşünmeyenleri mümkün oldukça tekfir etmemeye gayret göstermişlerdir.
Kendisini Ehl-i sünnet olarak gören bizlerin kusurları yok mu? Bu asırda Kur’an’ın ön gördüğü “İman kardeşliği”, her asırdan daha önem arz etmektedi r. Bunu zedeleyec ek tavırlardan şiddetle kaçmak, ihtilaflı konuları münakaşa yapmamak gerekir. Biz Suud’daki Vehhabile ri de İran’daki Şiileri de Müslüman olarak kabul ediyoruz, varsa kusurlarını Allah’a havale ediyoruz.
Dinsizlik akımlarının omuz omuza vererek, bütün semavî dinlerin ortak inanç esaslarına hücum ettiği bir devirde, Müslümanların değil sadece kendi aralarındaki birliği sağlamak, küfr-ü mutlaka ve sefahate karşı mücadele etmek için semavî dinlerin samimî dindar kesimiyle bile el ele verip, hak dinin temel esaslarını müdafaa etmek boyunlarının borcudur. Ateist, materyali st bir felsefeni n etrafında yüzlerce akım -sırf hak dinin esaslarını silmek, yerine her türlü ahlaksızlığı yapmak adına- deyim yerindeys e, dinsizlik dini etrafında ittifak edip kenetlenm işken, ehl-i hakkın hak dinin hakikatle rini savunma adına, Allah’ın rızası adına birleşmeleri, birbirini n kusurlarını görmemeleri lazım ve elzemdir. Yoksa, saldırmakta olan ejderhala rı, göz ardı edip, sivrisineğin ısırmasına karşı mücadele etmek gibi komik bir manzara ortaya çıkar.
İlave bilgiler için tıklayınız:
"Ümmetim yetmiş üç fırkaya ayrılacak, bunların içinden bir fırkası ehl-i necat olacaktır" hadisi..
73 Fırka kimlerdir?
Selam ve dua ile... Sorularla İslamiyet
TARİKATLER VE İSLAM
AHNET HÜSEYİN YAHYAOĞLU
FORUM YILDIZLIS EMALAR İSTANBUL 2012
Selamün aleyküm kardeşlerim Peygamber imiz Hz.Muhamm ed sav Efendimiz in Döneminde tarikatle rin olmadığını hepimiz biliyoruz Tarikatle rin ortaya çıkmasının çeşitli sebepleri var Peygamber imiz Hz.Muhamm ed Efendimiz " Ashabım gökteki yıldızlar gibidir Hangisine uyarsanız doğru yolu bulursunu z " Buyurmakt adır Tarikat deyince Hz.Ebubek ir Sıddık ile Nakşilik Hz.Ali ra ile Kadirilik aklmıza gelir Ve bütün tarikatle r bu iki ana tarikatın kolları Versiyonl arı ve varyantla rıdır Fırkalara bölünen müslümanlar Elbette fırkalar gibi tarikatle rede bölünecekti Fırkalarla ilgili Peygamber imiz Hz.Muhamm ed sav Efendimiz şöyle buyurmakt adır
" Yahudiler yetmiş bir (71) fırkaya ayrıldılar Biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer Hristiyan lar yetmiş iki (72) fırkaya ayrıldılar Biri hariç diğerlerin hepsi cehenneme girer Bu ümmet de yetmiş üç (73) fırkaya ayrılacak Biri hariç hepsi cehennem girer ” (Ebu Davud Sünnet 1 Tirmizî İman 18 İbn Mace Fiten 17 İbn Hanbel 2/332) "
Evet değerli kardeşlerim Yani sadece bir fırkanın cennete gireceği Bildirild iğinden Ve hangi fırkanın cennete gireceği bildirilm ediğinden Bunu bilecek olanında yalnız Allah c.c olduğundan Bizlere düşen görev aklımızı kullanara k Bildiğimiz İslamı yaşamaya çalışmamızdır Dünyanın her yerinde Oluk oluk müslüman kanı akıyor Müslümanlar birlik ve beraberli k içinde değiller Param parça olmuş vaziyette ler Müslümanlar mezhep tarikat cemaat diyerek Bölünmüşler ve birbirler ini öldürüyorlar Yüreklerinde kin ve nefret var Birbirler ine karşı Sevgi ve merhametl e yaklaşmıyorlar Hepsi " ben doğruyum ve benim yolum doğru Ben cennete gideceğim " diyor Hepsi kendi çıkar menfaat ve nefslerin e göre Kendileri nin üstün olduklarını Ve üstün oldukları içinde Toplumdak i ekonomik ve siyasal gücünde Kendi ellerinde olması gerektiğini düşünerek Kendileri nden farklı olanları ezmeye çalışıyorlar Durum böyle oluncada birleşmeleri mümkün değil Bu durumda elbette dünyayı yönetenlerin Ve sömürenlerin açık hedefi haline geliyorla r Müslümanlar akıllarını ve bilim ile teknoloji yi Kullanmadıkları içinde Savunmasız kalıyorlar Canları malları ellerinde n gidiyor İşte fırkaların ve tarikatle rin sürekli sayısının artması İslamiyetin ve müslümanların Büyümesine neden olduğu gibi Dolaylı veya dolaysız islamiyet e ve müslümanlara Telafisi zor olan zararlard a veriyor Rabbim tek Peygamber ve tek Kuran etrafında Toplanmamızı ve akan müslüman kanının Durmasını nasip eylesin İnşallah Amin
TARİKATLER VE İSLAM
AHNET HÜSEYİN YAHYAOĞLU
FORUM YILDIZLIS EMALAR İSTANBUL 2012
TARİKAT VE REALİTE
FORUM TURKOALAT URKAS İSTANBUL
MUHİTTİN YLMAZ KIRICIOĞLU
Tarikat ve Realite isimli konuyu Seçmemizdeki maksat Forumda mezhep,tarikat ve cemaatler le ilgili Yayınlanan yazılara ek olarak,önemli gördüğüm Bir kaç başlığı hatırlatmak istediğimizdendir Hak ve hakikat yolunda yürümesi gereken,tarikat ehlinin Nasıl olurda,hak ve hakikat ile dünya gerçeklerinden yoksun Batılın çizdiği sınırlar içindeki Hak ve hakikatte n uzak bir İslamın Yörüngesinde hareket etmesiyle ilgilidir Bu konuda,önemli bir kaç anektod aktarmaya çalışacağım,İnşallah
Prof.Dr.N ecmeddin Erbakan Hocamızın Fikirleri ndende yararlana rak Tarikatle r hakkında,Bandar Lampung İslam isimli dergide Bir yazı yayınlayan Endonezya Jakarta İslam Üniversitesinde Öğretim Görevlisi olan Prof.Dr.S harif Hidayatul lah Osmanlı Devleti ve Sultan Abdülhamid Han döneminin İyi tahlil edilmesin in gerektiğini belirtiyo r
Prof.Dr.S harif Hidayatul lah Tarikatle rin Osmanlıya yeterince sahip çıkmadığını Sultan Abdülhamit Han Hazretler ine destek olmadığını Osmanlı ve İslamiyeti rayından çıkaran Siyonizm ile mücadele etmediğini belirtiyo r
Prof.Dr.S harif Hidayatul lah " Tiga kondisi dasar Islam Andalah " Başlıklı yazısında Çeviri ve özetle,kısaca şu konularda n bahsediyo r İslamın şartları olarak bilinen Kelime-i Şehadet,Namaz,Oruç,Hac ve Zekat dışında İslamın temel şartları kadar önemli gördüğü Bazı konularda n bahsediyo r Bu konuları üç ana başlık etrafında topluyor Prof.Dr.S harif Hidayatul lah'ın Endonezce olarak başlıkları şöyle " Anti-Zionisma Sains dan Teknologi Iman dan Jihad "
Yani kısacası,Türkçe anlam olarak,bu şartlar Anti-Siyonizm Bilim ve Teknoloji İman ve Cihad
Prof.Dr.S harif Hidayatul lah Bu önemli görülen şartlarla ilgili Tarikatle rin,genel olarak bir çalışmasının olmadığını Bu yüzdende,tarikatler eliyle Yayılan islamiyet in,pürüzlü ve net olmayan Günümüzün yaşayışı ilede izah edilemeye n Dünyanın genel konjektürü ilede bağdaşmayan Bir islam olduğunu Dolayısıyla,bu öngörü ile İslamiyetin Dünyada tebliğ ve yayılmasının geciktiğini belirtiyo r
Prof.Dr.H idayatull ah Siyonizm konusunda Tarikatle rin Osmanlı Tarihi ve Sultan Abdülhamit Han dönemi ile Prof.Dr.N ecmeddin Erbakan hocamızında Fikir ve görüşlerinden yararlanılması gerektiğini Ancak,tarikatler tarafından Bu konuların ciddiye alınmadığını belirtiyo r
Prof.Dr.H idayatull ah Tarikatle rin Siyonizm'in, Din,Tarih,Tıp vesaire alanlarda ki yaptığı tahribatın Detaylı bir araştırma ve incelemes inin yapılmadan Olşturulan bir İslami eğitim formatı ile çalıştığını Dolayısıyla,İslamiyetin içinde mevcut İsrailiyati kirlilikl e Siyonizm mikrobu tarafndan tahrip edilen Visür bulaştırılmış bir İslamiyetin,yayıldığını belirtiyo r
Prof.Dr.H idayatull ah Prof.Dr.N ecmeddin Erbakan Hocamızın,verdiği bir örneği veriyor Dışarıdan bakıldığında,iki aynı dekor bardak içinde,aynı renk sıvı İkisininde rengi beyaz Birisi kireç suyu,diğeri ise ayran Burada anlatılmak istenen şey Hak ve Batıl birbirine yaklaşmış,yanyana gelmiş Birbirine benzer hale gelmiş ve ayırt edilmesi zorlaşmış Konuyla paralel olarakta Prof.Dr.H idayatull ah İki beyazdan,birinin Siyonisti k İslam Diğerinin Hakiki İslam olduğunu belirtiyo r Hangisini n hakiki islam oldığunun anlaşılması içinde Siyonizm mikrobunu n teşhis edilmesi gerektiğini belirtiyo r Osmanlı Devleti ile birlikte Türk-İslam dünyasındaki Hakiki İslam doktrinle rininde Siyonistl er tarafından tahrip edildiğini belirtiyo r Prof.Dr.H idayatull ah Bir sürahi,tatlı vişne suyunun içine Bir damla,donuz kanının damlatılmasıyla Müslümanlar için,zararlı hale getirilme sinin Mümkün olduğunu Dolayısıyla,İslam olan vişne suyunun içine Bir damla siyonizm mikrobu,domuz kanı bulaştrılarak Mevcut İslamiyetin Müslümanlar için zararlı hale getirildiğini Siyonizm mikrobunu n,müslümanların bünyesinden temizlenm esi içinde Siyonizm teşhis ve tedavi klinikler inin kurulması gerektiğini Bu klinikler in başınada Bu mikrobu ve İslam dünyasında yaptığı tahribatı Ve tedavi yöntemlerini iyi bilen Prof.Dr.N ecmeddin Erbaban Hocamız gibi Birinin getirilme si gerektiğini belirtiyo r
Prof.Dr.H idayatull ah Hakiki İslamdan uzak,Siyonizm virüslü bir İslamiyeti Siyonizm hakkında,detaylı bilgisi bulunmadığından Hakiki İslam gibi algılayarak,yaymaya çalışan Tarikatle rin,İslamiyete ve müslümanlara Onarılması güç zararlar verdiğini belirtiyo r Bu tarikat üyelerinin içinde Cahil olanların zaten gerçekleri göremediğini Bazı gerçekleri,anlamaya çalışanların dışlandığını Bu üyelerinde,çıkar ve menfaat gereği sustuğunu Veya susturuld uğunu belirtiyo r
Benim acizane satırlarım Prof.Dr.S harif Hidayatul lah'ın yazısından alıntılarım Burada sona eriyor Hak ve hakikati,bilen yalnız Allah'tır Allaha emanet olunuz
TARİKAT VE REALİTE
FORUM TURKOALAT URKAS İSTANBUL
MUHİTTİN YLMAZ KIRICIOĞLU
|
|
« Son Düzenleme: Ocak 20, 2020, 06:32:42 ÖS Gönderen: admin »
|
Logged
|
|
|
|